Thursday, June 29, 2017

Tips: "When Dimple Met Rishi" för 10 kr!

Jag slösurfade lite imorse och kollade igenom olika booktube-videor med hauls och rekommendationer. En bok som dök upp i två olika sammanhang var Sandhya Menons "rom-com" young adult-bok When Dimple Met Rishi.

En snabb googling senare upptäckte jag att den finns som e-bok för bara 10 kr på Bokus, här!


Jag har inte läst den än, men den ska handla om två indisk-amerikanska ungdomar som är varandras totala motsats. Dimple har ingen lust att leta efter den perfekta indiske maken, som hennes mamma vill, utan drömmer om att flytta bort från familjen och börja satsa mot ett karriärliv. Rishi å andra sidan är en romantiker som funnit sin plats i familjetraditionerna - när han får höra att hans föräldrar planerar ett arrangerat giftermål mellan honom och en tjej som han kommer träffa under ett sommarläger blir han glad. Problemet är bara att ingen berättat för Dimple om planerna, så lägervistelsen blir inte alls som han tänkt. 

Det låter väl ganska spännande?! Jag vet helt ärligt väldigt lite om indisk kultur, så jag är helt klart nyfiken. Tycker det låter lite som en rom-com-film, som alla baksidestexter tjatar om. Passa på!


I övrigt har det varit lite tyst här eftersom: JAG TAGIT STUDENTEN! Och åkt på en två veckor lång semester till Japan. Nu är jag hemma, och arbetslös (om någon har ett ledigt jobb i Uppsala/Stockholmstrakten - hook me up! haha), så jag tänker försöka satsa på bloggen igen! Om några dagar kommer en recension på Uprooted av Naomi Novik, som var sååååå bra. 

2 comments:

  1. Snubblade över din blogg och det blev jag glad för när jag såg det här! Tack för tipset. Köpte den genast. Ska nog ta och tipsa vidare jag också för detta är ju en för bra deal för att missa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh vad roligt! Ja, jag blev jätteförvånad när jag såg hur billig den var :D

      Delete