Monday, August 4, 2014

Förför mig, förgör mig! - Victoria Dahl


Hon rodnade ännu mer och Chase spärrade upp ögonen.
- Menar du att jag är din födelsedagspresent? analyserade han.
- Nej! utropade hon förskräckt. Självklart inte. Det vore ju... Jag ville bara fira med någon.

Jane Morgan är den perfekta kvinnan. Respektabel, ordentlig, ambitiös... listan är lång. Problemet är bara att hon också är en kvinna med många hemligheter om ett förflutet hon helst vill glömma bort. För att komma undan från flickan hon en gång var skyr Jane allt utom eliten - som pesten. När hennes yngre bror anklagas för mord tvingas hon dock sluta fly för att kunna bevisa hans oskuld. Det för henne även rätt in i armarna på en viss Mr. Chase. Mannen som verkar stå för allting hon försökt lämna bakom sig.

Omdöme: Helt klart min favorit ur trilogin! Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, utan det hade väl mest med små detaljer att göra, men det var definitivt boken jag tyckte mest om.

Precis som de andra böckerna är den lättläst, snabbläst men inte bara om kärlek utan innehåller även en del kärlek och gränsar ibland till lite deckararbete (inte alltför mycket). Familjerelationerna var också en väldigt stor och viktigt del av boken, för både hjälten och hjältinnan, vilket jag tyckte om. Det gav mer djup till det hela jämfört med de tidigare två, och gav en del riktigt fina tillfällen och inte bara passionerat heta.

Janes svårighet att acceptera Chase som pojkvän på riktigt, trots sina stormande känslor för honom, blev förstås lite långtradigt i längden men det  förstörde knappast boken. Och jag föredrar det framför "jag är inte värd honom"-tänket alla dagar i veckan. Att Chase stod på sig som han gjorde, med en sådan karaktärsstyrka, var därför förstås ett stort plus.

Betyg: Det här är en väldigt genre-typisk bok, men gillar du hunkiga män, självständiga kvinnor och massor av passion... så är det här nog boken för dig. Är du nyfiken på Victoria Dahls serie om Tumble Creek skulle jag rekommendera den här främst.

No comments:

Post a Comment