Tuesday, June 18, 2013

Sista Kvädet (Henrik Larsson)

Jag fick en kort fantasy (tror det var fantasy i alla fall) novell utav MIX Förlag, skriven av Henrik Larsson. Han räknas ju som en av Sveriges största fantasyförfattare och skriver episk fantasy-serien Blodsarvet. Min recension av första boken, Krigarhjärta, hittar ni här


Sista Kvädet är en kort historia som, om jag förstått det rätt, ska ha en liten koppling till Blodsarvet och den utspelar sig i samma värld. Det var dock så länge sen jag var helt insatt i trilogin så jag kan inte riktigt upptäcka kopplingen. Kanske hittar någon ledtråd i Profetens Tid? Lånade just hem den i alla fall.

Novellen handlar i alla fall om Storskald och hans sista morgon efter att han.... ja, vad är det han har gjort egentligen? Mest intressanta karaktär var nog Blodröd, hoppas att det är han man kan hitta i Blodsarvet, han lät cool.

No comments:

Post a Comment